Керамика върху титан

Вашият опит в областта на подвижното и неподвижното протезиране
Dental Aligners
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран на: Пет Дек 25, 2009 11:13 am
Местоположение: Aix en Provence, France

Мнение от Dental Aligners »

8) Ето малко етапи от обработката и вида на материала след полиране.Престоял е около три часа на въздуха в лаб .За това време се изгражда сериозен слой от сивеещ окис при стайна температура.
http://img571.imageshack.us/slideshow/w ... ium030.jpg
Аватар
doktor galindar
специален член
специален член
Мнения: 2513
Регистриран на: Съб Апр 29, 2006 11:34 pm
Местоположение: Montana

Мнение от doktor galindar »

Каква е дебелината на титановите кепенца при конструкциите на ДЧ ?
Би било хубаво да ни снимате моделите и без кепетата / задните долни зъби/ за да оценим колко място имате.
Според мен е чудесно че работите в АСИС.
Д-р Галин Евгениев
''От всички пътища - два еднакви няма ! ''
БЪЛГАРСКО ЕНДОДОНТСКО ОБЩЕСТВО
http://www.dental-studio.vibs.bg/index.php
http://www.youtube.com/watch?v=-ZJDNSp1 ... re=related
Dental Aligners
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран на: Пет Дек 25, 2009 11:13 am
Местоположение: Aix en Provence, France

Мнение от Dental Aligners »

8)Отливките за мостовете са за мой колега и нямам представа за схемата му на работа.
Комбипротезата е моя.
Но от собствен опит мога да споделя че :
-дебелината на оклузален участък е задължително определена като 0,6 метал
С малки изключения се придържам към това правило.
Изключенията които правя се базират на знанията ми по гнатология и укрепващи слайдове от метал.Така че си позволявам зони от 0,4.
Практически всичко е Ок, ако металът има добра структура и няма свиване.Една неточна конструкция е по рискова за счупване от една изтънена до 0,4 оклузия.
Но има още важни моменти.Това е оксидацията ,и най важното моделажът.
Това е причината да се работи в артикулатор с индивидуални стойности.
Що се отнася до минималната дебелина за отливаните кепета то 0,8- 1 мм е оптимално.При добри инструменти за обработка и качествена опаковъчна маса със спазен терморежим- практически няма разлика дали се работи кобалт или титан.
Единствената разлика е че има удължаване на програмите за печене .
Скоро ще пусна по пълно заснемане на конструкции с по добър фотоапарат и осветление.
Последно промяна от Dental Aligners на Пон Май 10, 2010 6:46 pm, променено общо 1 път.
Аватар
doktor galindar
специален член
специален член
Мнения: 2513
Регистриран на: Съб Апр 29, 2006 11:34 pm
Местоположение: Montana

Мнение от doktor galindar »

raptor написа:8)Тези отливки са за мой колега и нямам представа за схемата му на работа.
Но от собствен опит мога да споделя че :
-дебелината на оклузален участък е задължително определена като 0,6 метал
С малки изключения се придържам към това правило.
Изключенията които правя се базират на знанията ми по гнатология и укрепващи слайдове от метал.Така че си позволявам зони от 0,4.
Практически всичко е Ок, ако металът има добра структура и няма свиване.Една неточна конструкция е по рискова за счупване от една изтънена до 0,4 оклузия.
Но има още важни моменти.Това е оксидацията ,и най важното моделажът.
Това е причината да се работи в артикулатор с индивидуални стойности.
Що се отнася до минималната дебелина за отливаните кепета то 0,8- 1 мм е оптимално.При добри инструменти за обработка и качествена опаковъчна маса със спазен терморежим- практически няма разлика дали се работи кобалт или титан.
Единствената разлика е че има удължаване на програмите за печене .
Скоро ще пусна по пълно заснемане на конструкции с по добър фотоапарат и осветление.
Разбирам,значи оптимално сте изтънили кепетата,колкото трябва. Интересно ми е какво имате предвид под оксидация ?Имате предвид, че ако е неправилна може да има проблем със връзката с керамиката ли ? Как се справяте с този проблем при титана ако има такава опастност ?
Д-р Галин Евгениев
''От всички пътища - два еднакви няма ! ''
БЪЛГАРСКО ЕНДОДОНТСКО ОБЩЕСТВО
http://www.dental-studio.vibs.bg/index.php
http://www.youtube.com/watch?v=-ZJDNSp1 ... re=related
Dental Aligners
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран на: Пет Дек 25, 2009 11:13 am
Местоположение: Aix en Provence, France

Мнение от Dental Aligners »

8) Оксидацията е мнооого странна работа.
Както казали руснаците като стигнали почти до Истамбул -Восток-дело тонкое!
Първото правило е да имаш добър пясък за пясъкоструене.
Добър дебит на въздух чист ,ама много чист от масло.След това и добра дюза за 160 микрона пясък.
Аз минавам 250 микрона и заършвам с ъс 160.Роза./или сапфир/
След това пароструене на 4 - 4,5 атм.
Подсушаване и защипване на кохера.
едно кафе от машина еспресо с един червен вайсрой до надписа.
Мигновенно нанасяне на първи опак без значение колко е голяма конструкцията- имам всичко на всичко 1 минута.
И трябва да е идеално .По всички правила на пастообразните опакери.Но за една минута.
Между 9 и 10 минута окисът постигнат при стайна температура е оптимален.Нищо повече.
3 години опит 3 години нищо счупено...
След 10 минута окисът е прекалено дебел и ще доведе до счупване на керамиката.
Аватар
doktor galindar
специален член
специален член
Мнения: 2513
Регистриран на: Съб Апр 29, 2006 11:34 pm
Местоположение: Montana

Мнение от doktor galindar »

raptor написа:8) Оксидацията е мнооого странна работа.
Както казали руснаците като стигнали почти до Истамбул -Восток-дело тонкое!
Първото правило е да имаш добър пясък за пясъкоструене.
Добър дебит на въздух чист ,ама много чист от масло.След това и добра дюза за 160 микрона пясък.
Аз минавам 250 микрона и заършвам с ъс 160.Роза./или сапфир/
След това пароструене на 4 - 4,5 атм.
Подсушаване и защипване на кохера.
едно кафе от машина еспресо с един червен вайсрой до надписа.
Мигновенно нанасяне на първи опак без значение колко е голяма конструкцията- имам всичко на всичко 1 минута.
И трябва да е идеално .По всички правила на пастообразните опакери.Но за една минута.
Между 9 и 10 минута окисът постигнат при стайна температура е оптимален.Нищо повече.
3 години опит 3 години нищо счупено...
След 10 минута окисът е прекалено дебел и ще доведе до счупване на керамиката.
Това с опака трябва да става явно с голямо пришпорване. Не ви е лесно. Колко трябва да е дебело слойчето, с четчица ли се нанася-така бързичко да се нацапоти ,та да се насмогне с времето. Чест ти прави Колега, че даваш такава ценна и полезна за не един от нас информация ! Важат ли същите неща за врмето за нанасяне на първият опак за другите матали за МК? :D
Д-р Галин Евгениев
''От всички пътища - два еднакви няма ! ''
БЪЛГАРСКО ЕНДОДОНТСКО ОБЩЕСТВО
http://www.dental-studio.vibs.bg/index.php
http://www.youtube.com/watch?v=-ZJDNSp1 ... re=related
Dental Aligners
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран на: Пет Дек 25, 2009 11:13 am
Местоположение: Aix en Provence, France

Мнение от Dental Aligners »

8) Не не важат защото кобалтовите метали не оксидират под 300-400 градуса.Както и златните сплави.
Но навсякъде е водеща дебелината на окиса.
Тя е оптимална когато окисът при никеловите и кобалтови сплави е с тютюнев цвят.
Dental Aligners
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран на: Пет Дек 25, 2009 11:13 am
Местоположение: Aix en Provence, France

Мнение от Dental Aligners »

Днес нова контрола ,една година след поставяне -Комбипротеза на горна челюст.

Титанокерамична коронка +Става Анкора на 32 /3 горе ляво/ + интерлок
материал - титан 1 .облицовъчна керамика на фасетата -Shuetz dental Tizian tm

Моделно лят скелет от титан 4,полимерни зъби Майор дент,розова пластмаса акрил Stellon QC 20 DeguDent
Балансна страна горе дясно- куки върху съществуваща преди това мостова конструкция металокерамика.

Април 2010 - работни снимки от отливката и напасването тук

Май 2011г. - снимки от контрола за състояние на конструкцията,/цветови изменения и фрактури не се откриват/

тук
тук
и устата
Аватар
Alpina
нов потребител
нов потребител
Мнения: 46
Регистриран на: Нед Ное 13, 2011 3:09 am
Местоположение: София

Мнение от Alpina »

принципно може да е метал от сервиза на някой и да не се строши след 50год :lol:
ivonik
нов потребител
нов потребител
Мнения: 37
Регистриран на: Сря Апр 18, 2007 10:03 am
Местоположение: Sofia

Мнение от ivonik »

Arthur Dent написа:
РАДУЛОВ И СИН ДЕНТАЛ написа:Лабораторията на Пепи Бонев - тел 0888 811 965 - София
титан- керамика
Аз пък с тази лаборатория имам печален опит, за щастие - небогат :lol:
Лошо качество!
Dental Aligners
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран на: Пет Дек 25, 2009 11:13 am
Местоположение: Aix en Provence, France

Мнение от Dental Aligners »

ivonik написа:
Arthur Dent написа:
РАДУЛОВ И СИН ДЕНТАЛ написа:Лабораторията на Пепи Бонев - тел 0888 811 965 - София
титан- керамика
Аз пък с тази лаборатория имам печален опит, за щастие - небогат :lol:
Лошо качество!
титана ли с лошо К , керамиката ли ... :roll:
Аватар
Alpina
нов потребител
нов потребител
Мнения: 46
Регистриран на: Нед Ное 13, 2011 3:09 am
Местоположение: София

Мнение от Alpina »

или всичко :lol:
Публикувай отговор